Online Marketing

Hoger in Google door zoekmachine optimalisatie
Search Engine Optimization (verkort: SEO), ofwel zoekmachine optimalisatie, staat voor de optimalisatie van een website om een betere vindbaarheid in de zoekmachines (Google bijv.) te bewerkstelligen. Het behalen van een goede positie in de zoekmachines is cruciaal voor de vindbaarheid van je site en daarmee doorslaggevend voor het realiseren van een hoger bezoekersaantal en meer potentiële klanten.

Wij zorgen ervoor dat je website voldoet aan de eisen van de bezoekers én de zoekmachines, waardoor je online vindbaarheid verbeterd/gerealiseerd wordt. Is jouw bedrijf ook toe aan een boost in de zoekmachines om zo het bezoekersaantal en de omzet te vergroten? Vraag direct advies aan!

Direct bovenaan verschijnen in de zoekresultaten? Dan is adverteren op Google dé oplossing voor jou!
Je komt ze bij de meeste zoekopdrachten wel tegen: advertenties bovenaan in de Google zoekresultaten. Dat is niet gek, want het gebruik van Google Adwords (de tool waarmee je je advertenties online kunt zetten) brengt vele voordelen met zich mee. Deze hebben we voor je op een rijtje gezet:

  • Direct resultaat
  • Focus op precies wat jij wil
  • Zeer specifieke lokale targeting
  • Nauwkeurig je kosten beheren

Met behulp van Google Adwords kan je in de zoekmachine adverteren. Dit wordt ook wel Search Engine Advertising (SEA) genoemd. Steeds meer bedrijven adverteren op Google. Het oogt in de eerste instantie eenvoudig, maar in de praktijk is het vaak lastig om een volledig geoptimaliseerde campagne op te zetten.

Klanten maken van je bezoekers
Een conversie is een gewenste actie van een bezoeker op je website. Dit kan zijn een productverkoop, een ingevuld contactformulier, een aangemaakt account of een offerteaanvraag. Bij conversie gaat het dus om het bereiken van de vooraf opgestelde doelen. Hoe meer bezoekers van je site overgaan tot de gewenste actie, hoe hoger het conversiepercentage zal zijn.

Om je conversiepercentage te verhogen, is het belangrijk om te weten welk doel je website heeft. Welke actie wens je van jouw bezoekers? Dit kan bijvoorbeeld een inschrijving voor de nieuwsbrief zijn, een account aanmaken of meer bestellingen plaatsen. Misschien trekt je website honderden unieke bezoekers per dag, maar dit is pas waardevol als er genoeg mensen converteren.